Festival de ingles - Biffi 2017

Promoting the acquisition of a foreign language

septiembre 30, 2017

On september 28th and 29th took place the first spelling bee contest at Biffi school. There was a lot expectation from students since they had been practicing really hard.  It is important to highlight that the whole institution was involved in the contest participating students from elementary  to high school. The learners illustrated really good performances, having  a great managnent of pronunciation and spelling in the target language. As well teachers and students could live an experience of bilingualism at the institution. It is worth to mention that this kind of activitiy encourages pupils to learn and use the foreign language more often, acquiring confidence and a great deal of new  vocabulary in English.

Promoviendo la adquisición de una lengua extranjera.

El 28 y 29 de septiembre se llevó a cabo el Primer Concurso de Deletreo en el colegio Biffi. Se percibió mucha expectativa por parte de las estudiantes ya que se prepararon arduamente para dicho evento. Es importante mencionar que toda la institución estuvo inmersa en el concurso de deletreo. Para este evento se contó con la participación de estudiantes  de primaria y bachillerato. Las concursantes  tuvieron muy buenas presentaciones, evidenciando un gran dominio de la pronunciación y el deletreo en la lengua inglesa. Asimismo, los profesores y las estudiantes pudieron vivir una experiencia de bilingüismo en la institución.  Es preciso decir que este tipo de actividades motivan a las estudiantes a aprender y usar la lengua extranjera más a menudo, adquiriendo confianza y enriqueciendo su vocabulario en inglés.